معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: همه دستگاه‌ها و ظرفیت‌های موجود در استان برای مطلوب‌تر شدن وضعیت باید در کنار صنعت برق قرار گیرند.

اسماعیل قزل‌سفلی در بازدید از مرکز دیسپاچینگ توزیع نیروی برق شیراز گفت: صنعت برق در مسیر ارائه خدمت نباید تنها بماند و حوزه سیاسی استانداری به عنوان سفیر این صنعت، همراهی و حمایت لازم را خواهد داشت.

معاون سیاسی استاندار فارس ادامه داد: موفقیت شرکت توزیع برق شیراز در عبور بدون تنش از پیک بار نشان دهنده برنامه‌ریزی صحیح و اجرای درست سیاست‌های تدوین شده و وجود یک سیستم با برنامه و مناسب در این مجموعه است.

او ضمن تاکید بر لزوم تداوم مدیریت مصرف در بخش اداری و اعمال سیاست‌های برنامه‌ریزی شده در این بخش، لزوم توجه به فرهنگسازی با همراهی همه ابزار‌های رسانه‌ای را یادآور شد.

قزل‌سفلی با بیان اینکه می‌توان با مجوز شورای تأمین، ادارات دولتی پرمصرف را به مردم معرفی کرد، گفت: باید برای فرهنگ‌سازی از همه ظرفیت رسانه‌ای اعم از پیامک، شبکه‌های اجتماعی، انسان رسانه‌ها، خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها و پایگاه‌های خبری استفاده مطلوب شود.

او ادامه داد: حرکت به سمت مدیریت مصرف انرژی باید با سرعت بیشتری تداوم داشته باشد، شرکت توزیع نیروی برق شیراز، برنامه مدنظر برای استفاده از مولد‌های انرژی موجود در دوایر مختلف را تدوین و ارائه کند تا راهکار مناسب برای به کارگیری این ظرفیت اندیشیده و اجرایی شود.

قزل‌سفلی اضافه کرد: هوشمندسازی در همه بخش‌ها به ویژه انرژی، یک الزام محسوب می‌شود و برای مدیریت مناسب‌تر راهی جز هوشمندکردن سیستم‌های مدیریتی و نظارتی نخواهیم داشت.

معاون استاندار فارس با قدردانی از اقدامات اجرایی شده در این حوزه، بر تداوم همکاری، حمایت و پشتیبانی معاونت سیاسی استانداری از برنامه‌های صنعت برق به منظور عبور از پیک بار و مدیریت مصرف برق، تأکید کرد.

گذر از گرمترین روز پنجاه سال اخیر بدون کمترین تنش برقی در شیراز

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز نیز گفت: یکشنبه هفتم تیرماه به عنوان گرمترین روز سال ۱۴۰۳ را به واسطه تعامل مشترکین و مسوولین استانی و تدابیر اندیشیده شده، علی‌رغم گرمای شدید و طولانی مدت هوا، با موفقیت و بدون کوچکترین تنش اجتماعی پشت سرگذاشتیم.

محمدرضا سلاحی ادامه داد: استقرار و استمرار گنبد حرارتی در منطقه خاورمیانه بسیاری از کشور‌های منطقه را که دارای زیرساخت‌های مناسبی هستند هم متاثر و ناچار به اعمال خاموشی کرد.

او ضمن تشریح روند مدیریت بار از طریق مرکز دیسپاچینگ، یکی از راهکار‌های بسیار مؤثر را توسعه هوشمندسازی شبکه توزیع برق عنوان کرد و گفت: این اقدام یکی از مؤثرترین شیوه‌ها برای مدیریت بار انرژی و عبور بدون تنش از ایام پیک مصرف برق بوده است.

سلاحی با بیان اینکه تعداد کلید‌های هوشمند شبکه توزیع نیروی برق شیراز طی سه سال اخیر از ۲۳ دستگاه به بیش از ۴۰۰ دستگاه افزایش یافته است، گفت: این مهم منجر به مدیریت مطلوب انرژی و کاهش زمان خاموشی بر مشترک در محدوده عملکردی توزیع برق شیراز شده است.

مدیر دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق شیراز نیز با اشاره به شناسایی ۲۰۰ مشترک صنعتی با مصرف بالا، گفت: در ایام گرم سال و براساس سیاست‌های توانیر، مدیریت بار در این بخش به شکل مؤثر انجام شده است.

مهندس راست روشن با بیان اینکه همه مشترکان بخش کشاورزی دارای کنتور‌های هوشمند هستند و از طریق مرکز دیسپاچینگ مدیریت می‌شوند، گفت: از طریق سیسیتم اتوماسیون و تجهیزات نصب شده در شبکه، زمینه برای مدیریت اضطراری مصرف فراهم شده و اگر مشترکی، بیش از ظرفیت توافقی در ایام مشخص سال، مصرف داشته باشد، اقدامات مدیریتی به شکل سیستمی اعمال خواهد شد.

راست روشن، تعطیلی بخش اداری در مدیریت مصرف انرژی برق برای روز یکشنبه ۷ مرداد به عنوان یکی از گرمترین روز‌های امسال را موثر ارزیابی کرد و افزود: این اقدام منجر به صرفه‌جویی حدود ۳۰مگاواتی در مصرف انرژی برق شد.

حمیدرضا جلایر معاون بهره‌برداری شرکت توزیع نیروی برق شیراز نیز در حاشیه این دیدار گفت: در استان فارس ظرفیت بسیار خوبی در زمینه مولد‌های انرژی وجود دارد که در مدار قرار گرفتن این مولد‌ها به ویژه در ساعات اوج مصرف می‌تواند کمک قابل ملاحظه‌ای به پایداری برق کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار